Tento dokument (VOP - Všeobecné Obchodné Podmienky ) je
neoddeliteľnou súčasťou objednávky spoločnosti KOBA STEEL s.r.o. ako
príloha k objednávke.
Pre účely týchto Všeobecných obchodných podmienok majú nižšie uvedené slová nasledovný význam:
Predmet(y) dodané na základe týchto Všeobecných obchodných podmienok je (sú) ďalej označované ako Tovary.
Plnenie(a) dodané na základe týchto Všeobecných obchodných podmienok je (sú) ďalej označované ako Služby.
Strana dodávajúca Tovary alebo Služby sa ďalej označuje ako Predávajúci alebo dodávateľ.
Strana nakupujúca Tovary alebo Služby sa ďalej označuje ako Kupujúci alebo odberateľ.
ROZSAH
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa použijú na všetky objednávky tovarov alebo
služieb Kupujúceho a všetky iné transakcie medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Akékoľvek všeobecné
obchodné podmienky Predávajúceho, ktoré sú v rozpore alebo sa odlišujú od týchto Všeobecných
obchodných podmienok nákupu tovarov a služieb sa nepoužijú, okrem prípadov výslovne
uvedených v písomnej zmluve dohodnutej medzi zmluvnými stranami.
Cenové ponuky prijaté od Predávajúceho, bez ohľadu na ich formu, nie sú záväzné.
OBJEDNÁVKA
Predávajúci sa zaväzuje potvrdiť objednávku najneskôr do 2 pracovných dní od jej prijatia.
Nepotvrdenie objednávky do 2 pracovných dní oprávňuje Kupujúceho zrušiť objednávku bez sankcie.
Objednávka bude považovaná za konečnú a záväznú potom, čo Kupujúci obdrží písomne potvrdenú
Objednávku zo strany Predávajúceho / pečiatka + podpis /
Potvrdenie objednávky Predávajúcim súčasne znamená prijatie týchto Všeobecných
obchodných podmienok nákupu tovarov a služieb, čo Predávajúci berie na vedomie.
Záväzná objednávka môže byť zmenená iba písomnou dohodou podpísanou zmluvnými
stranami.
CENY
Nákupná cena je stanovená v objednávke. Okrem prípadov dohodnutých v zmluve
podpísanej zmluvnými stranami, nákupná cena je vždy stanovená i) pevne, a nie je možné jej
zvýšenie z akéhokoľvek dôvodu ii) bez daní a poplatkov a iii) zahŕňa akékoľvek skladovacie,
manipulačné, baliace a akékoľvek iné náklady a poplatky spojené alebo súvisiace s výkonom
objednávky. Žiadny dodatočný poplatok alebo náklad akéhokoľvek druhu nebude prípustný okrem
prípadov osobitne dohodnutých s Kupujúcim.
Všetky ceny sú vo všeobecnosti považované za čisté # netto ceny t.j. ceny bez DPH
PLATOBNÉ PODMIENKY
Platby budú uhradené v súlade s požiadavkami a podmienkami uvedenými v objednávke
alebo v zmluve podpísanej medzi zmluvnými stranami. Ak objednávka alebo zmluva neobsahuje
žiadne platobné podmienky a ak nie je uvedené inak v rozhodnom práve, celková dohodnutá suma
bude zaplatená do 60 pracovných dní odo dňa doručenia faktúry Kupujúcemu. Ak dodané Tovary
alebo Služby z akéhokoľvek dôvodu nezodpovedajú objednávke/zmluve, Kupujúci si vyhradzuje
právo pozdržať platbu Predávajúcemu v celom rozsahu alebo v jej časti, až pokiaľ dodávka nebude
vykonaná v súlade s objednávkou/zmluvou a podľa uvedenej špecifikácie podľa objednávky (
výkresová dokumentácia a podobne ) Realizácia platby zo strany Kupujúceho neznamená prijatie
tovarov, resp. služieb, ktoré nezodpovedajú objednávke/zmluve a nelimituje ani nemá žiadny vplyv
na práva Kupujúceho domáhať sa náhrady škody alebo nárokov na opravu alebo reklamácie.
Platby vykonané bankovým prevodom sa budú považovať za zaplatené dňom odpísania
sumy z bankového účtu Kupujúceho.
Okrem prípadov, keď rozhodné právo stanovuje inak, faktúry Predávajúceho musia
obsahovať číslo objednávky, a všetky náležitosti s zmysle platnej legislatívy SR a EÚ aj v znení
neskorších predpisov.
Predávajúci nie je oprávnený jednostranne postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči
Kupujúcemu tretej strane bez predchádzajúceho písomného súhlasu Kupujúceho.
MIESTO DODANIA
Miesto dodania bude určené v objednávke alebo v písomnej zmluve podpísanej
zmluvnými stranami.
ČAS DODANIA
Časový plán a dodacie termíny stanovené v objednávke sú záväzné a môžu byť zmenené
iba písomnou dohodou podpísanou zmluvnými stranami. Okrem prípadov, v ktorých
objednávka/zmluva stanovuje inak, dodací termín začína dňom kedy Kupujúcemu dôjde súhlas
Predávajúceho s objednávkou.
Čiastočné dodanie nie je povolené okrem prípadov, ak je to vopred odsúhlasené
Kupujúcim v písomnej dohode, ktorá stanovuje, že zvyšný tovar (resp. zvyšok služby) bude dodaný
v určených dodacích termínoch.
Predávajúci je povinný bezodkladne písomne informovať Kupujúceho o každej udalosti,
ktorá môže znamenať omeškanie vykonania objednávky a je povinný vynaložiť primeranú snahu na
minimalizovanie omeškania. V prípade omeškanej dodávky, okrem prípadov vyššej moci (vis
maior), má Kupujúci právo zrušiť objednávku a ukončiť zmluvu bez akejkoľvek kompenzácie alebo
akéhokoľvek odškodnenia. Právo Kupujúceho na náhradu škody tým nie je dotknuté. Kupujúci
môže takisto Predávajúcemu písomne poskytnúť primeranú lehotu na dodatočné plnenie. Ak ani v
tejto dodatočnej lehote nebude tovar/služba dodaný(á), Kupujúci je oprávnený ukončiť zmluvu, a
to písomne s okamžitou platnosťou a bez kompenzácie.
Ak je Predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru/služby, je povinný zaplatiť sumu v
hodnote 1% z celkovej ceny tovarov/služieb, ktoré mali byť dodané za každý deň omeškania
v prípade, že u kupujúceho si bude tretia strana nárokovať náhradu škody za nedodanie tovaru
alebo služby načas. Právo kupujúceho na náhradu škody tým nie je dotknuté.
BALENIE, PREPRAVA A DODANIE
Predávajúci je povinný riadne zabaliť, označiť a prepraviť dodávané tovary a rovnako
zabezpečiť všetku príslušnú dokumentáciu podľa požiadaviek Kupujúceho a požiadaviek
vyplývajúcich z príslušných zákonov cieľovej krajiny, z dohodnutých podmienok INCOTERMS a
z ostatných príslušných zákonov.
Okrem prípadov inak upravených v písomnej zmluve podpísanej stranami, Predávajúci je
povinný dodať Kupujúcemu spolu s tovarom aj písomný dodací list, ktorý obsahuje nasledujúce
detaily vzťahujúce sa na tovary:
- Náložný list alebo vážny lístok s uvedením rozmerov a váhy (hrubej, čistej)
- Certifikát pôvodu / ATEST
- Colnú pečiatku a colné číslo (v prípade medzinárodnej dopravy pri ktorej sa to vyžaduje)
- Certifikát kvality
- Bezpečnostný list (pre nebezpečné materiály a chemikálie)
Pri vybavení/zariadení, osobnom ochrannom vybavení, nebezpečných materiáloch,
látkach a chemikáliách je Predávajúci povinný i) spĺňať príslušné právne predpisy ii) zabezpečiť
návod k obsluhe, bezpečnostný manuál a manuál opráv a údržby, rovnako tak všetky inštrukcie,
ktoré sú potrebné pre prepravcov, Kupujúceho a jeho zamestnancov na dodržiavanie potrebných a
vhodných spôsobov pri nakladaní, preprave, spracovaní, používaní alebo dispozíciou s vybavením,
Tovarmi, materiálmi a balením.
Všetky dokumenty, napr. faktúry, baliace listy atď. musia obsahovať číslo
zmluvy/objednávky a musia jasne identifikovať tovary presným opisom podľa
zaslanej špecifikácie alebo výkresovej dokumentácie.
Predávajúci je povinný poslať kópiu prepravných dokumentov faxom/mailov ihneď po
odoslaní tovarov.
Certifikát kvality musí byť vydaný pre každú jednotlivú dodávku Tovarov.
Predávajúci je povinný zabezpečiť vhodné balenie, vzhľadom na charakter Tovarov a
obchodnú prax, a to z dôvodu predchádzania poškodenia tovarov zlým počasím, koróziou, nehodami
pri nakladaní, preprave, vibráciami počas skladovania a počas prepravy na miesto určenia pri
bežných prepravných podmienkach.
Podmienky dodania a príslušné povinnosti strán budú špecifikované v objednávke/zmluve
a to v súlade s aktuálnymi podmienkami INCOTERMS. Ak nie je uvedené v objednávke / zmluve
inak, Tovary sa budú považovať za objednané podľa podmienok dodania DDP Valaliky - KOBA
STEEL s.r.o. podľa INCOTERMS.
KVALITA A KVANTITA
Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovary (resp. poskytnúť Služby), ktoré spĺňajú špecifikáciu
a požiadavky stanovené v objednávke alebo na výkresovej dokumentácii, a ktoré budú v prípade
dodania Tovaru potvrdené v dodacom liste.
NÁROKY
V prípade, že príslušný právny poriadok alebo zmluva podpísaná stranami nestanovuje inak, ak
sa zistí, že určitá časť alebo určité množstvo Tovarov chýba alebo je na nich viditeľné poškodenie,
chyby, nesúlad v zmysle zaslanej objednávky, špecifikácie, alebo výkresovej dokumentácie, alebo
nedostatok tovaru, prípadne, že poskytnuté Služby nezodpovedajú dohodnutej kvalite, Kupujúci je
povinný bezodkladne o tom informovať Predávajúceho a je oprávnený žiadať o dodatočné plnenie
chýbajúcich častí/množstva tovarov alebo nahradenie tovarov alebo okamžité odstránenie chýb,
resp. okamžité doplnenie zodpovedajúcich služieb alebo môže Kupujúci požadovať prislúchajúce
zníženie fakturovanej sumy (zľavu) z celkovej ceny, alebo kompenzáciu nákladov, ktoré boli
preukázateľné vynaložené na odstránenie nesúladu v zmysle objednávky, špecifikácie alebo
výkresovej dokumentácie v plnom rozsahu.
V prípade, že príslušný právny poriadok alebo zmluva podpísaná stranami nestanovuje
inak, Kupujúci má právo vzniesť nárok (reklamáciu) i) týkajúci sa množstva bezodkladne po dodaní
Tovarov/Služieb a ii) týkajúci sa kvality, v rámci záručnej doby podľa príslušného práva alebo
písomnej dohody medzi stranami, ale vždy minimálne do 30tich dní po dodaní Tovarov/Služieb.
Predávajúci je povinný odpovedať Kupujúcemu na uplatnený nárok do 24 hodín po
doručení písomného alebo e-mailového nároku a vyriešiť nárok bez zbytočného odkladu.
VYŠŠIA MOC
Akékoľvek nepredvídané a náhle okolnosti mimo kontroly (vplyvu) zmluvných strán, ktoré
prerušia alebo znemožnia splnenie podstatnej zmluvnej povinnosti, ako napríklad prírodné
katastrofy, požiar, vojna a akékoľvek iné príčiny, ktoré úplne alebo z časti znemožnia riadne plnenie
povinnosti zmluvnej strany, sa budú považovať za vyššiu moc.
V prípade okolností považovaných za vyššiu moc, zmluvné časové intervaly budú predĺžené na
obdobie zodpovedajúce vzniknutým okolnostiam. Ak tieto časové intervaly presiahnu 30 dní, zmluvné
strany sa dohodnú na primeranom urovnaní alebo kompenzácii.
ZODPOVEDNOSŤ
V prípade, že príslušný právny poriadok alebo zmluva podpísaná stranami neustanovuje
inak, Predávajúci odškodní Kupujúceho a zabezpečí Kupujúcemu ochranu proti akýmkoľvek stratám,
škodám, nákladom (vrátane nákladov na právne služby) alebo nárokom vzniknutým alebo spojeným
so zmluvným vzťahom Predávajúceho a Kupujúceho alebo použitím tovarov Predávajúceho, alebo
v prípade neuváženého alebo neoprávneného podnikania predávajúceho (konkurz a podobne).
OCHRANA DOVERNÝCH INFORMÁCIÍ
Strany sú si vedomé, že budú mať prístup k citlivým a dôverným informáciám patriacim
druhej strane.
Všetky technické, finančné, obchodné alebo strategické informácie alebo dáta, v akejkoľvek forme,
vzťahujúce sa na stranu alebo jej organizačné zložky, jej obchod, záležitosti alebo tovary, nákresy,
technické dokumenty vzťahujúce sa na tovar/služby, poskytnuté alebo naopak získané od druhej
strany aj keď neboli označené ako dôverné sa považujú za dôvernú informáciu (ďalej len
#dôvernáinformácia#).
Všetky potvrdenia, oznámenia alebo písomné pokyny odovzdávané vzájomne
zmluvnými stranami sa doručujú osobne, alebo zasielajú faxom (alebo e-mailom) a následne
doporučenou poštou. V prípade potreby doručenia písomností druhej zmluvnej strane sa doručuje
buď osobne alebo prostredníctvom iného subjektu na adresu uvedenú zmluve/objednávke, pokiaľ
dotknutá zmluvná strana neoznámi písomne druhej zmluvnej strane zmenu adresy na doručovanie.
Doručenie písomnosti nastáva dňom jej prevzatia subjektom, ktorý je oprávnený preberať za
zmluvnú stranu doporučené poštové zásielky. Písomnosť sa považuje za doručenú aj dňom uloženia
zásielky z dôvodu prekážky v doručení na strane adresáta u subjektu, ktorý je povinný ju doručiť.
SPORY, JURISDIKCIA A VÝBER PRÁVA
Na právne vzťahy založené medzi zmluvnými stranami sa vzťahuje Slovenský právny
poriadok respektíve obchodný zákonník.
V prípade sporov vzťahujúcich sa na výkon objednávky alebo/a zmluvy, obe strany sa
budú snažiť o vzájomne prijateľnú dohodu.
Ak strany, v prípade sporu, nedospejú k dohode v primeranom čase, súhlasia s tým že ich
rozhodne slovenský súd príslušný podľa slovenského procesného práva.